teksten voor websites, smartphones, apps
seo-teksten
online marketing campagnes
social media
webshop product descriptions
e-mail marketing
newsletters
bloggen
slogans
online ads
advertorials
landingspagina’s
technical writing
ghostwriting
UX-writing
microcopy
…
vind hier een overzicht van al onze copywriting diensten
Liefste Bezoeker,
Wat ben ik BLIJ dat je er bent!
Graag heet ik je persoonlijk welkom bij CopyBar.be.
Wat fijn dat je er geraakt bent!
Ik ben Jasper (38) uit Lier, oprichter van CopyBar.
Ik heb intussen 10 jaar ervaring als freelance copywriter voor online marketing teksten, SEO en content marketing. Bij zowel grote internationale bedrijven als onbekende startups.
Maar genoeg over mij …
Hoe gaat het met jou?
Waarmee kan ik jou helpen?
Wat heb jij (dringend) nodig?
Laat het me hier weten, zodat we meteen aan de slag kunnen!
Sounds good?
Heb jij online marketing teksten nodig die :
Je bezoekers werkelijk lezen
Je lezers aanzetten tot ACTIE
De kans op CONVERSIE maximaliseren
SEO-geoptimaliseerd zijn
Dan zit je hier helemaal lekker!
Reken op freelance copywriter voor online marketing teksten CopyBar.be voor:
webpagina’s
productpagina’s – productbeschrijvingen
advertenties – advertorials
Google ads (SEA)
SEO-teksten
social media
content marketing
landingspagina’s
nieuwsbrieven
e-mail
…
Of misschien zoek je eerder een consultant voor copywriting die je op kantoor komt helpen of bijstaan omdat het zelf misschien niet echt goed lukt?
Zet je dan maar schrap liefste bezoeker van mijn website … want dan zit je hier goed !
Let me explain …
Laten we beginnen bij het begin: Wie is freelance copywriter Jasper Verelst en hoe komt het dat hij zichzelf zomaar copywriter durft noemen?
Het antwoord:
Ik ben een ervaren freelance copywriter. CopyBar.be is mijn eigen copywriting bureau.
Ik heb me verdiept in boeken (uitgegeven door de meest succesvolle copywriters van vroeger en nu) omtrent copywriting en advertising en me op die manier dus gespecialiseerd in copywriting voor MARKETING, SEO & SALES.
Ik schrijf en herschrijf dus teksten en treed ook op als copywriting consultant. Met altijd 1 duidelijk doel voor ogen : Het behalen van zoveel mogelijk conversie (zoals sales, contactaanvragen, offerteaanvragen of e-mail subscribers).
Benieuwd naar meer? Neem vrijblijvend contact met me op voor meer info.
Copywriting bureau met geschoolde freelance copywriter
Ik volgde een aantal Amerikaanse betalende cursussen en trainingen in copywriting. Daarbovenop las ik heel wat boeken rond copywriting en advertising. Daardoor weet ik nu hoe je via copy de kans op conversie kan vergroten. Dit pas ik toe in de teksten die schrijf voor klanten.
Ik schrijf onder meer voor:
webpagina’s
productpagina’s – productbeschrijvingen
advertenties – advertorials
Google ads (SEA)
SEO-teksten
social media
landingspagina’s
nieuwsbrieven
e-mailcampagnes
…
Copywriting voor SEO
Ook SEO-copywriting is een van mijn specialiteiten. Lees meer over onze SEO-teksten.
Voor heel wat online marketers en ook online marketing bureaus is copywriting een vervelende, tijdrovende klus. Eerlijk gezegd tasten heel wat marketing bureaus een beetje in het duister wat betreft copywriting. Well, they’re missing out …
Er wordt wel eens gezegd: “Copywriting is the core of online marketing”.
Wel … dat klopt.
Het is de boodschap en hoe je die formuleert, die de conversie zal bepalen.
Het zijn de woorden die je lezers en (potentiële) klanten overtuigen.
Het is de tekst die zal leiden tot eventuele inschrijvingen, contactaanvragen, sales of downloads.
Voor heel wat online marketing bureaus is copywriting nochtans bijkomstig. Ze beschouwen het als iets dat moet gebeuren om een website op te vullen, maar ze steken er eigenlijk weinig tijd, moeite of geld in.
Well … They couldn’t be more wrong!
Zo worden veel freelance copywriters nog altijd fel onderbetaald. Hun werk wordt weinig gewaardeerd of als van ondergeschikt belang gezien.
Het belang van copywriting wordt in het algemeen dus zwaar onderschat.
Niet alleen door online marketing bureaus of andere website-eigenaren: ook door copywriters zelf.
Veel teksten worden immers geschreven zonder het toepassen van psychologische, geteste principes voor het overtuigen of betrekken van de doelgroep.
Dat komt vooral omdat veel copywriters niet specifiek opgeleid zijn tot copywriter.
En dat is natuurlijk niet the way to go.
Want pas als je weet met welke ingrediënten je een gerecht echt kan laten smaken, ben je bekwaam om in een sterrenrestaurant te koken.
Als je leert van de grootste copywriters of all-time, hun ervaringen en raad opvolgt en hun technieken toepast in je eigen teksten, dan krijg je copy die de strijd kan aangaan met de concurrentie en meestal beter converteert dan ondoordachte copy.
Wist je bijvoorbeeld dat een Over Ons-pagina de 2de meest bekeken pagina van een website is?
En ga maar eens kijken: Hoeveel originele, sterke of overtuigende Over Ons-pagina’s tel je?
Inderdaad, heel weinig.
Terwijl je met een vakkundig opgemaakte AboutPage tot meer conversie kan komen en je lezers emotioneel al meteen (en zonder dat ze het zelf doorhebben) kan overtuigen om voor jou te kiezen (by the way : mensen kopen met hun gevoel, niet met hun verstand).
…
Wel beste vrienden:
De kennis die ik verwierf, gebruik ik nu in de teksten voor mijn lieve klanten.
De psychologische, geteste principes en best practices voor sterke web teksten die we aanleerden, verweven we in elk stuk copy dat we creëren.
Met maar 1 doel : Het maximum halen uit ons copywriters brain voor meer sales, business leads, targeted web traffic, e-mail subscribers, contactaanvragen, met andere woorden, conversies.
(Een X-Ray van mijn copywritersbrain terwijl ik aan het copywriten ben. Zoals je ziet gaat mijn mayonaise stevig tekeer)
Wat is copywriting? Visie copywriting bureau CopyBar.be
Copywriting is het schrijven van teksten die de lezer aanzetten tot actie ( zoals iets kopen, een formulier invullen, klikken op een link of contact opnemen met de aanbieder ).
Een copywriter die zoveel mogelijk conversie wil halen, bestudeert in het verleden geteste en reeds bewezen psychologische principes en past deze toe op de teksten die hij schrijft voor zijn klanten, met steeds als doel zoveel mogelijk lezers te overtuigen tot actie over te gaan.
De essentie van een goede tekst ligt in het helder formuleren van de juiste boodschap in de taal van een vooraf bepaalde doelgroep. Met de focus op datgene wat de target doelgroep uiteindelijk tot actie doet overgaan.