SEO-teksten laten schrijven door een SEO-copywriter?
Welkom bij CopyBar.be!
Je SEO-teksten laten schrijven door een professionele SEO-tekstschrijver?
Dan ben je aan het juiste adres:
Bij CopyBar.be hebben we meer dan 10 jaar ervaring.
Onze SEO-webteksten zijn 100% geoptimaliseerd op vooraf bepaalde zoekwoorden (keywords) om te ranken in Google.
Vragen?
Een gratis prijsofferte?
Contacteer ons vrijblijvend voor alle info!
OVER SEO-TEKSTEN:
Wat zijn goede SEO-teksten?
Kwalitatieve SEO-teksten focussen niet enkel op goede vindbaarheid van je website in zoekmachines. Ze zijn ook commercieel aantrekkelijk en weten je lezers te overtuigen.
SEO-teksten les voor beginners:
Welke verschillende soorten zoekwoorden (keywords) zijn er?
- Short-tail-keywords: 1 zoekwoord
- Middle-tail-keywords: 2 à 3 zoekwoorden
- Long-tail-keywords: 3+ zoekwoorden of zoekvraag
- LSI-keywords: semantisch gerelateerde zoekwoorden
Over SEO-teksten en zoekwoorden (keywords)
Een SEO-tekst is geschreven rond een bepaald hoofd zoekwoord (keyword) of een bepaalde zoekvraag. Door een strategisch gebruik van zoekwoorden kan een webpagina of website gevonden worden op overeenkomstige zoekopdrachten in zoekrobots zoals Google, Bing en vele andere.
Wat zijn meta tags en wat is het belang ervan voor SEO?
Wat zijn SEO meta tags:
Een webpagina heeft een meta-titel en meta-beschrijving. Dit zijn voorbeelden van meta tags van een webpagina. Er zijn er nog meer. Voor SEO zijn voor de meta-betekenis (meta-description) en de meta-titel belangijk.
Meta-titel betekenis
In de meta-titel zet je het belangrijkste zoekwoord best vooraan. Hiermee geef je aan Google duidelijk weer waar de pagina over gaat.
De SEO-titel is van groot belang voor de ranking van een pagina en wordt ook weergegeven in de Google-zoekresultaten lijst of ook search engine results page (SERP).
Meta-beschrijving betekenis
Ook de meta beschrijving, omschrijving of description vind je terug in de SERP. Surfers kunnen deze meta-omschrijving lezen. Hoewel je hierin ook best het hoofd zoekwoord verwerkt, kijkt Google niet naar de meta-description voor ranking.
Door van de meta-description een aantrekkelijke zin te maken, kan je deze gebruiken om zoveel mogelijk bezoekers te laten doorklikken naar je website.
De meta-beschrijving speelt dus een key rol in de Clickthrough Rate (CTR) van je SEO-marketing.
Zijn de meta-keywords belangrijk voor ranking?
Meta-keywords spelen geen enkele invloed op de ranking van een webpagina. De Google spiders slaan deze meta-keywords over. Vroeger werden er honderden keywords in deze meta-keywords tag ‘gepropt’, met de bedoeling de pagina te laten ranken op honderden keywords tegelijk.
Dit wordt ook wel black hat SEO genoemd. Hieronder vallen alle SEO-technieken die indruisen tegen de 200 ranking factoren van Google.
Is het echt belangrijk om SEO-teksten te schrijven?
Zijn SEO-teksten echt zo belangrijk? Volstaat een gewone web-tekst niet voor mijn online marketing?
Ik ben zelf copywriter, moet ik me de kunst van SEO-schrijven eigen maken?
Ja. SEO-copywriting is een dienst die steeds meer klanten van je zullen vragen. Veel aanvragen hebben te maken met schrijven voor SEO, daarom is SEO-copywriting een enorme meerwaarde als copywriter.
Kennis van SEO helpt je betere webpagina’s, blogs en campagnes voor je klanten te schrijven. Plus: je kan het gebruiken voor je eigen site om potentiële klanten naar je eigen site te doen klikken.